Adaptační kurs 8. A
Den pátý
Po snídani jsme si zabalili, zkontrolovali pokoje, rozloučili s panem vedoucím a odjeli do Prahy. Tam už na nás čekali rodiče a rozešli jsme se domů.
Den čtvrtý
Snídaně a kontrola pokojů proběhla již tradičně. Pak následovala aktivita, zaměřená na diskuzi. Jednotlivé dvojice si vylosovaly jednu ze šesti otázek (Hrozí lidstvu ekologická katastrofa? Má být školní docházka povinná? Existuje ve vesmíru vyspělá civilizace? Mají být zavedeny školní uniformy? Mají se uplatňovat tresty typu oko za oko, zub za zub?) a názor, který měla zastávat (ano nebo ne). Po času na přípravu se dvojice snažily uvádět argumenty pro vylosovaný postoj. Pak se k nastolenému problému mohli vyjádřit i ostatní. Některé otázky vyvolaly diskuzi větší, jiné menší, ale dařilo se dodržovat pravidla diskuze.
Pak přišla první návštěva zdejší tělocvičny.
Po obědě a poledním klidu přišla na řadu opět diskuzní aktivita. Tentokrát šlo o to určit morální kvality postav z příběhu, který přečetl pan učitel. Nejprve si názor utvořily malé skupinky, které se pak spojily a snažily o svých názorech přesvědčit druhou skupinku. Nakonec se na společném názoru shodli všichni.
Následovala druhá návštěva tělocvičny.
Den třetí
Dopoledne po snídani a kontrole pokojů proběhla pouze jedna aktivita - první člen družstva si přečetl a naučil báseň, naučil ji druhého, a ten ji pro kontrolu přednesl učiteli. Všem družstvům se aktivita podařila.
Po obědě, posunutém na 11 hodinu, jsme se vydali na výlet na horu Bramberk. Cesta nebyla dlouhá, ale dosti příkrá. Horu jsme statečně dobyli. Na vrcholku jsme ještě vystoupali na rozhlednu, ze které jsme díky krásnému počasí měli daleký rozhled. Z Bramberku naše cesta vedla k chovatelce psů husky. Psy nám předvedla a povídala o nich.
Po návratu do chaty jsme využili pěkného počasí a zasportovali si na hřišti. Po večeři předváděla vždy jedna skupinka vylosovanou pohádku a ostatní hádali, která to byla.
Den druhý
Po snídani a kontrole pokojů (někteří chlapci příjemně překvapili úklidem) následovala druhá část aktivit, tentokrát zaměřená na spolupráci a komunikaci. První, rozehřívací, aktivita byla postupová soutěž ve hře kámen-nůžky-papír. Ve druhé aktivitě první člen trojice obrázek viděl a popsal ho druhému, ten třetímu a třetí obrázek namaloval. Výsledky vcelku odpovídaly vzoru. V další aktivitě se jeden se zavázanýma očima snažil chytit druhého. Problém byl v tom, že ostatní, tvořící kruh, museli zachovávat ticho.
Po obědě a poledním klidu jsme se vydali na procházku do Jablonce. Prošli jsme se po hrázi přehrady, obdivovali jsme velké množství kachen a kaprů. Po rozchodu jsme se sešli před radnicí a vrátili se do chaty.
Po večeři a osobním volnu jsme šli spát.
Den první
Odjezd i příjezd proběhly bez problémů.
Po ubytování, obědě a poledním klidu jsme absolvovali první část aktivit, která byla zaměřena na vzájemné poznávání. Navzájem jsme představovali své spolužáky, zjišťovali jsme, co máme společného a hádali jsme, které ze tří tvrzení spolužáků o sobě není pravdivé.
Po večeři a osobním volnu jsme šli spát.
Nahrávám data...